Harran Üniversitesinden:
HARRAN
ÜNİVERSİTESİ ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE
SINAV YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam,
Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Harran Üniversitesine
bağlı fakülte, konservatuvar, yüksekokul ve
meslek yüksekokullarında kayıt, eğitim-öğretim ve sınavlara ilişkin
esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik; Harran
Üniversitesi önlisans, lisans ve diğer
programlara öğrenci kabulü, kayıt işlemleri, eğitim-öğretim programları,
kayıt yenileme ve silme işlemleri, geçişler, sınavlar ve değerlendirme,
intibak ve diploma hazırlanmasına ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik, 2547 sayılı
Yükseköğretim Kanununun 14, 43, 44, 45, 46 ve 49 uncu maddelerine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) AGNO: Ağırlıklı genel not ortalamasını,
b) Akademik birim: Harran Üniversitesine bağlı
fakülte, konservatuvar, yüksekokul ve meslek
yüksekokulunu,
c) Akademik kurul: İlgili programda fiilen
eğitim-öğretim görevi yapan öğretim üyeleri ve öğretim görevlilerinden
oluşan ve ilgili bölüm/program başkanının başkanlık ettiği kurulu,
ç) AKTS: Avrupa Kredi Transfer
Sistemine göre ilgili programın yer aldığı diploma düzeyi ve alan için YÖK
tarafından oluşturulan yükseköğretim yeterlilikler çerçevesinde ilgili diploma
programını bitiren öğrencinin kazanacağı bilgi, beceri ve yetkinliklere o
dersin katkısını ifade eden, öğrenim kazanımları ile açıkça belirlenmiş
ders saatleri ile öğrenciler için öngörülen diğer faaliyetler için gerekli
çalışma saatleri göz önünde bulundurularak hesaplanan değeri,
d) Bağıl Değerlendirme Sistemi (BDS): Öğrencinin
bir dersteki başarısının aynı derse kayıtlı diğer öğrencilerin başarı
düzeylerine göre değerlendirilmesini,
e) Çift anadal programı
(ÇAP): Başarı şartını ve Senato tarafından belirlenen diğer koşulları
sağlayan öğrencilerin aynı yükseköğretim kurumunun iki diploma programından
eş zamanlı olarak ders alıp iki ayrı diploma alabilmesini sağlayan
programı,
f) Değişim programları: Yurt içi ve yurt dışı iki
yükseköğretim kurumu arasında düzenlenen protokol çerçevesinde kurumların
birine kayıtlı olan öğrencilerin kısa süreli olarak diğer kurumda eğitim
görmelerini ve bir kurumdan alınan derslerin diğer yükseköğretim kurumunda
eşdeğer olarak kabul edilebilmesini öngören programı,
g) Gözetim listesi: Herhangi bir yarıyıl sonunda
ağırlıklı genel not ortalaması bu Yönetmeliğin 23 üncü maddesinde
belirtilen ortalamaların altında olan öğrencilerin oluşturduğu listeyi,
ğ) İlgili kurul: Harran Üniversitesine bağlı
akademik birimlerin kurullarını,
h) İlgili yönetim kurulu: Harran Üniversitesine
bağlı akademik birimlerin yönetim kurullarını,
ı) Kurumlar arası yatay geçiş: Yükseköğretim
kurumlarının aynı düzeydeki eşdeğer diploma programları arasında ve YÖK
tarafından yayınlanan kontenjanlar çerçevesinde yapılan geçişi,
i) ÖSYM: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezini,
j) ÖSYS: Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemini,
k) Program: Eğitim-öğretim süreleri iki ila altı
yıl olarak düzenlenmiş ve bölümler altında yapılandırılmış eğitim-öğretim
alanlarını,
l) Rektör: Harran Üniversitesi Rektörünü,
m) Senato: Harran Üniversitesi Senatosunu,
n) Uzaktan öğretim: Öğretim etkinliklerinin bilişim
teknolojilerine dayalı olarak planlandığı ve yürütüldüğü, öğrenci ile
öğretim elemanı ve öğrencilerin kendi aralarında karşılıklı etkileşimine
dayalı eş zamanlı/eş zamansız biçimde verilen öğretimi,
o) Üniversite: Harran Üniversitesini,
ö) Üniversite Eğitim Komisyonu: Harran
Üniversitesine bağlı akademik birimlerden gönderilecek eğitim-öğretime
ilişkin önerileri değerlendiren komisyonu,
p) Üniversite Yönetim Kurulu: Harran Üniversitesi
Yönetim Kurulunu,
r) Yan dal programı: Bir diploma programına kayıtlı
öğrencinin, Senato tarafından belirlenen şartları taşıması kaydıyla, aynı
yükseköğretim kurumu içinde başka bir diploma programı kapsamında belirli
bir konuya yönelik sınırlı sayıda dersi almak suretiyle, diploma yerine
geçmeyen yandal sertifikası alabilmelerini
sağlayan programı,
s) Yaz Okulu: Harran Üniversitesinde önlisans ve lisans programlarının bir eğitim-öğretim
yılının güz ve bahar yarıyılları dışında kalan ve yaz aylarında uygulanan
eğitim-öğretim programını,
ş) YÖK: Yükseköğretim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Eğitim-Öğretimle
İlgili Esaslar
Eğitim-öğretim
yılı
MADDE 5 – (1) Harran Üniversitesine bağlı akademik
birimlerde eğitim-öğretim; ilgili kurulların kararlaştırdığı ve Senatonun
onayladığı akademik takvime göre yürütülür.
Eğitim-öğretim
türleri
MADDE 6 – (1) İlgili kurulların teklifi, Senatonun uygun
görmesi ve YÖK’ün onayı ile örgün, ikinci öğretim, yaygın ve uzaktan eğitim
ile öğretim yapılabilir.
Eğitim-öğretim
dönemleri ve süreleri
MADDE 7 – (1) Birimlerde dersler, yarıyıl veya yıl esasına göre
düzenlenir. Yarıyıl esasına göre yapılan eğitim-öğretimde bir
eğitim-öğretim yılı, iki veya üç yarıyıl olarak Senato tarafından
belirlenir. Bir eğitim-öğretim yılında iki yarıyıl uygulanan programlar
için eğitim-öğretim bir yarıyıl en az 70 iş gününe karşılık gelen 14
haftalık eğitim-öğretim günüdür. Kayıt ve dönem sonu sınavları için ayrılan
süreler, bu sürenin dışındadır.
(2) Akademik birimlerin ilgili kurullarının önerisi
ve Senatonun kararıyla gerektiğinde yaz okulu açılabilir. Yaz okulunun
işleyiş ve uygulamaları Senato tarafından belirlenen esaslarla düzenlenir.
(3) Öğrenciler, bir yıl süreli
yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin
verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp
yaptırmadığına bakılmaksızın öğrenim süresi iki yıl olan önlisans programlarını azami dört yıl, öğrenim süresi
dört yıl olan lisans programlarını azami yedi yıl, öğrenim süresi beş yıl
olan lisans programlarını azami sekiz yıl, öğrenim süresi altı yıl olan
lisans programlarını azami dokuz yıl içinde tamamlamak zorundadırlar. Öğrencilerin hazırlık sınıfı hariç, önlisans ve lisans programlarına ilk kayıt yaptırdığı
tarihten itibaren kayıtlı olduğu veya kayıt yenilememe nedeniyle kayıtsız
olarak geçirdiği tüm yarıyıllar, normal ve azami eğitim-öğretim süresine
dâhildir.
(4) Eğitim-öğretim ile ilgili akademik takvim
önerileri akademik birimlerce hazırlanarak, her yıl en geç mayıs ayı sonuna
kadar Senatonun onayına sunulur. Senato tarafından karara bağlanan akademik
takvim; Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca ilan edilir.
(5) Tıp Fakültesi, Veteriner Fakültesi, Diş
Hekimliği Fakültesi ve hazırlık sınıfında eğitim-öğretim dönemlerinin
süreleri, sınav işlemleri ve akademik takvim, ilgili birim kurulunun
önerisi üzerine Senato tarafından düzenlenir.
Eğitim-öğretim
programları
MADDE 8 –
(1) Üniversiteye bağlı akademik
birimlerde örgün olarak birinci ve ikinci öğretim yapılır. Ancak ilgili
akademik birim kurulunun gerekçeli önerileri, Senatonun kararı ve YÖK onayı
ile açık, dışarıdan, uzaktan ve yaygın eğitim de yapılabilir. Birimler çift
anadal ve yan dal gibi programları da
yürütebilirler.
(2) İlgili kurullar diplomaya yönelik
eğitim-öğretim programlarını, yükseköğretim yeterlilikler çerçevesinde
belirlenen program yeterliliklerini sağlayan ve Senato tarafından
belirlenen esaslar doğrultusunda hazırlarlar. Ders ve benzeri öğrenim
türleri ile öngörülen dönem ve süreleri ilgili kurulun önerisi ve Senato
onayı ile belirlenir.
(3) Müfredat, Senato tarafından uygun görülen forma
göre akademik birimler tarafından düzenlenir; ilgili kurulların önerisi her
yıl en geç mayıs ayı sonuna kadar Senatonun onayına sunulur ve Senato onayı
ile kabul edilir.
(4) Üniversitenin içinden veya diğer
üniversitelerden yapılacak yatay geçiş, çift ana dal ve yan dal işlemleri;
Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans
Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal,
Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin
Yönetmelik hükümleri, YÖK kararları ve Senato tarafından belirlenen esaslar
çerçevesinde yürütülür.
Öğretim
dili ve yabancı dille öğretim
MADDE 9 – (1) Üniversitede öğretim dili Türkçedir.
(2) Senato kararı ve YÖK onayı ile önlisans ve lisans programlarında kısmen veya tamamen
yabancı dilde eğitim verilebilir. Bu programlarda zorunlu hazırlık sınıfı
açılır.
(3) Öğretim dili tamamen Türkçe olan programlarda
Senato kararı ile isteğe bağlı yabancı dil hazırlık sınıfı açılabilir.
(4) Yabancı dille eğitim-öğretim yapılması ve
yabancı dil hazırlık programlarına ilişkin esaslar, Yükseköğretim
Kurumlarında Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında
Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik ve Senato kararları doğrultusunda yürütülür.
Öğretim
planları
MADDE 10
– (1) Üniversiteye bağlı tıp ve
diş hekimliği fakültesi dışındaki fakülte, yüksekokul ve meslek
yüksekokullarında ders geçme sistemi esastır. Tüm dersler yarıyıl esasına
göre düzenlenir.
(2) Tıp Fakültesi ve Diş Hekimliği Fakültesinde
eğitim-öğretim ve sınavlarla ilgili esaslar, ilgili birim kurulu önerisi
ile Senato tarafından belirlenir.
(3) Ders AKTS’leri, YÖK
tarafından ilgili programın yer aldığı diploma düzeyi ve alan için Türkiye
Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesine göre belirlenen kredi aralığı ve
öğrencilerin çalışma saati göz önünde tutularak Senato tarafından
belirlenir. İlgili diploma programını bitiren öğrencinin kazanacağı bilgi,
beceri ve yetkinliklere o dersin katkısını ifade eden öğrenim kazanımları
ile açıkça belirlenmiş teorik veya uygulamalı ders saatleri ve öğrenciler
için öngörülen diğer faaliyetler için gerekli çalışmalar da göz önünde
bulundurularak Senato tarafından belirlenen ilkeler çerçevesinde iş yüküne
dayalı ders AKTS’leri hesaplanır.
(4) Bir eğitim-öğretim yılında önlisans
ve lisans programlarında her yarıyıl için ders ve uygulama kredisi 30 AKTS’dir. Eğitim-öğretim süresi iki yıl olan
programlarda 120 AKTS, dört yıl olan programlarda 240 AKTS, beş yıl olan
programlarda 300 AKTS, altı yıl olan programlarda ise 360 AKTS’dir.
(5) Derslerin öğretim süresince dönemlere veya
yıllara göre dağılımı; teorik ve laboratuvar, her
türlü uygulama saati, kredi değeri ve varsa koşulları ilgili kurulların
kararı ile belirlenir. Ön koşullu ders uygulaması, alınan karardan bir
akademik yıl sonra uygulamaya girer.
Dersler
MADDE 11
– (1) Birim kurulunca program
öğretim planlarına alınan dersler; teorik dersler, uygulamalar, laboratuvarlar, atölye çalışmaları, tez, proje, staj,
iş yeri uygulamaları ve benzeri çalışmaları kapsar.
(2) Dersler/ders AKTS’leri, YÖK tarafından ilgili programın yer aldığı
diploma düzeyi ve alanı için yükseköğretim yeterlilikler çerçevesine göre;
ilgili diploma programını bitiren öğrencinin kazanacağı bilgi, beceri ve
yetkinliklere o dersin katkısını ifade eden öğrenim kazanımları ile açıkça
belirlenmiş teorik ve uygulamalı ders saatleri ve öğrenciler için öngörülen
diğer faaliyetler için gerekli iş yükü göz önünde bulundurularak Senato
tarafından onaylanan esaslar çerçevesinde belirlenir.
(3) Eğitim-öğretim programındaki dersler; seminer,
uygulama, klinik uygulama, klinik çalışması, atölye çalışması, laboratuvar çalışması ve inceleme, araştırma gezisi,
ödev, bireysel çalışma, meslekî beceri uygulamaları, probleme dayalı
öğretim, kanıta dayalı uygulamalar, iletişim becerileri, hasta başı
viziteleri, sınava hazırlanma, alan çalışması, kütüphane çalışmaları,
mezuniyet tezi, proje gibi diğer etkinlikleri içerir.
(4) Dersler, zorunlu dersler ve mesleki
seçmeli/seçmeli dersler olarak iki grupta toplanır. Bir dersin alınabilmesi
için öngörülen ön koşullu dersler ve/veya ön koşul dersleri ilgili kurulun
önerisiyle Senato tarafından önceden belirlenen esaslar çerçevesinde karara
bağlanır.
(5) Bir ön koşullu derse kaydolabilmek için bu
derse ön koşul olarak belirlenmiş dersin/ derslerin alınmış ve ilgili
program tarafından belirlenmiş ön koşulun/ön koşulların sağlanmış olması
gerekir.
(6) Derslere ait her türlü hususlar dersi veren
öğretim elemanı tarafından belirlenerek yarıyıl/yıl
başında öğrencilere ders izlence formu ile duyurulur ve birim
tarafından web sayfasından yayınlanır. Ders izlence
formunda; Bologna bilgi paketi çerçevesinde, dersin amacı, öğrenim
kazanımları, öğrenim kazanımları ile program kazanımları ilişkisini
gösteren tablo, teorik ve uygulama kısımlarına ilişkin içeriği, haftalık
günü ve saati (çizelge), ders konu başlıklarının haftalara göre dağılımı,
derse ait kaynak ve araçlar, öğretim teknik ve yöntemleri, öğretim
elemanlarına ait iletişim bilgileri ve dersin ölçme ve değerlendirme
araçları ile bunların öğrenci iş yüküne katkıları yer alır. Öğrencilerin
sorumlu oldukları ara sınav, ödev, uygulama ve diğer çalışmaların sayısı,
başarı notuna katkı oranları ve yarıyıl/yılsonu sınavının başarı notuna
katkısı ders izlence formunda belirtilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Öğrenci Kayıt
İşlemleri ve Dersler
Üniversiteye
giriş ve kesin kayıt işlemleri
MADDE 12
– (1) Akademik birimlere kayıt
için aşağıdaki şartlar aranır:
a) Lise veya lise dengi meslek okulu mezunu olmak,
yurt dışından alınan lise diplomalarının denkliğinin Millî Eğitim
Bakanlığınca onaylanmış olması,
b) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme
Merkezince (ÖSYM) yapılan yerleştirme sonucunda, o eğitim-öğretim yılında
Üniversitenin akademik birimlerine kayıt hakkı kazanmış olmak veya özel
yetenek sınavı ile öğrenci alınacak akademik birimlerde, o eğitim-öğretim
yılı içinde geçerli olan puana ve şartlara sahip olmanın yanı sıra
yapılacak özel yetenek sınavında başarılı olmak.
(2) Yabancı uyruklu öğrencilerin Üniversiteye
kayıtları, ilgili mevzuat ile Senato tarafından belirlenen ilke ve şartlar
çerçevesinde yapılır.
(3) Öğrencilerin akademik birimlere kayıtları, YÖK
tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Üniversiteye kesin kayıt
e-Devlet üzerinden veya istenen belgeler ile Öğrenci İşleri Daire
Başkanlığına şahsen yapılır. Ancak, adaylar vekâlet verdikleri kişiler
aracılığı ile de kayıt yaptırabilirler. Posta yoluyla kesin kayıt yapılmaz.
(4) Kayıt için sahte veya tahrif edilmiş belge
kullanan veya ÖSYM tarafından yapılan sınavlarda sahtecilik yaptığı
belirlenen kişilerin kayıt işlemleri iptal edilir. Hakkında ilgili mevzuata
göre işlem başlatılır.
(5) Eksik belge ile kayıt yapılmaz. Kayıt süresi
içinde kesin kaydını yaptırmayan aday, hakkını kaybeder.
(6) Üniversiteye kayıt olan her öğrenci için ilgili
akademik birim tarafından, Senatonun belirlediği esaslara göre akademik
danışman atanır.
Yatay,
dikey geçişler ve özel öğrenci
MADDE 13
– (1) Yatay geçişler;
Üniversitenin programları arasında veya Üniversite ile diğer yükseköğretim
kurumları arasında yapılan geçişlerdir.
(2) Dikey geçişler; herhangi bir ön lisans
programından mezun olanların, eğitim ve öğretimlerini bir lisans
programında devam etme hakkını elde ettikleri geçişlerdir.
(3) Özel öğrenci; başka bir yükseköğretim kurumunda
kayıtlı olan ön lisans ve lisans öğrencileri, kayıtları kendi
üniversitelerinde kalmak şartıyla, ders/dersler alabilen öğrencilerdir.
(4) Yatay, dikey geçişler ve özel öğrenci ile
ilgili esaslar Senato tarafından belirlenir.
Yurt
dışındaki üniversitelerle öğrenci değişimi
MADDE 14
– (1) Üniversite ile yurt
dışındaki üniversiteler arasında yapılan ikili anlaşmalar, Erasmus ve Mevlâna gibi öğrenci değişim programları
çerçevesinde, bu üniversitelere bir veya iki yarıyıl süreyle öğrenci gönderilebilir.
(2) Bu öğrencilerin kayıtları bu süre içerisinde
Üniversitede devam eder ve bu süre eğitim-öğretim süresinden sayılır. Bu
öğrenciler, o dönem için kendi bölümlerinde/programında akademik danışmanın
onayıyla gerekli derslere kayıt yapar. Ancak okuduğu üniversitede aldıkları
derslerden sorumlu sayılır. Seçilen derslerin bir yarıyıl için toplam 30
AKTS olması gerekir. Bu derslerin belirlenmesi, bölüm/program
koordinatörünün ve ilgili bölümün/programın teklifi, birim yönetim
kurulunun kararı ve Rektörlüğün onayı ile kesinleşir. Bu derslerden alınan
notlar, ilgili yarıyılın başarısı olarak öğrenci transkriptine
işlenir ve akademik ortalamaya katılır.
(3) Yurt dışındaki üniversiteden değişim programı
kapsamında gelen öğrencilere Üniversitede okudukları süre içerisinde bu
Yönetmelik hükümleri uygulanır ve aldıkları dersler için kendilerine not
durum belgesi verilir.
Yurt içi
üniversitelerle öğrenci değişimi
MADDE 15
– (1) Üniversite ile ulusal
düzeyde diğer üniversiteler arasında yapılacak protokoller çerçevesince
öğrenci değişim programı uygulanır. Bu protokoller Yükseköğretim Kurumları
Arasında Öğrenci ve Öğretim Üyesi Değişim Programına İlişkin Yönetmelik
hükümlerine göre yapılır.
Kimlik
kartı
MADDE 16
– (1) Üniversiteye kesin kayıt
yaptıran öğrenciye, fotoğraflı bir öğrenci kimlik kartı verilir.
(2) Kimlik kartını kaybeden veya kimlik kartı
kullanılamayacak kadar yıpranan öğrenci, ilgili kuruma yazılı olarak
başvurması halinde, yıpranma durumunda ise eski kimlik kartını iade etmesi
koşuluyla kendisine, yeni kimlik kartı verilir. Kayıp veya yenileme
durumunda kart bedelinin Üniversite tarafından belirlenen esaslar
çerçevesinde öğrenci tarafından ödenmesi gerekir.
(3) Mezun olan veya Üniversite ile ilişiği kesilen
öğrencinin kimlik kartını iade etmesi zorunludur.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Kayıt Yenileme,
İntibak ve Ders Muafiyeti, Ders Alma ve Akademik Danışmanlık
Yarıyıl
kaydı, ders alma işlemleri, ekle bırak, not yükseltme
MADDE 17
– (1) Her öğrenci, akademik
takvimde belirtilen süreler içinde ve bu Yönetmelikte yer alan hükümler
çerçevesinde, ders alma işlemlerini tamamlayarak kaydını yeniler. Normal
öğretim süresini aşan öğrenciler, ders alma işlemini yapabilmek için katkı
payı veya ikinci öğrenim ücretini ödemek zorundadır. Belirtilen sürede kaydını
yenilemeyen öğrenci, o yarıyılda/yılda derslere ve sınavlara giremez.
(2) Öğrenci, ilgili yönetim kurulunca kabul edilmiş
bir mazereti yoksa her yarıyılda/ yılda kaydını yenilemek zorundadır.
Mazereti sebebiyle kaydını belirlenen süre içinde yenilemeyen öğrenci,
mazereti ilgili yönetim kurulunca kabul edildiği takdirde, akademik
takvimde belirlenen ek süre içinde kaydını yenileyebilir.
(3) Mazeretli ders alma süresi de dâhil, belirlenen
sürelerde ders alma işlemini tamamlamayan öğrenciler, o yarıyılda/yılda
derslere ve sınavlara giremezler; öğrencilik haklarından yararlanamazlar.
(4) Öğrencinin kayıt yenilemediği yarıyıl/yıl 2547
sayılı Kanunda belirlenen öğrenim süresinden sayılır.
(5) Öğrenci, danışmanından yarıyıl/yıl ders kayıt
onayını almak zorundadır.
(6) Öğrenci, ders alma işlemleri sırasında,
başarısız olduğu, devam şartını sağlamadığı ve geçmiş dönemlerden hiç
almadığı ders/dersleri öncelikli olarak almak zorundadır.
(7) ÇAP ve yandal
öğrencileri hariç olmak üzere, gözetim listesinde bulunmayan öğrencilere
bir yarıyılda verilebilecek AKTS miktarı; normal dönemdeki AKTS miktarına
ilave olarak ara sınıflarda bu sınıfın AKTS toplamının 1/3’ünü aşamaz. Son
sınıf öğrencilerine maksimum 45 AKTS olarak uygulanır.
(8) Öğrenci, ancak danışmanının olumlu görüşüyle,
üst yarıyıllardan ders alabilir. Bunun için, öğrencinin; önceki
yarıyıllardan başarısız dersi olmaması ve ağırlıklı genel not ortalamasının
3,00 veya üstünde olması şarttır.
(9) Yarıyıl kaydını tamamlamış olan öğrenci,
akademik takvimde belirtilen ders ekle-bırak tarihlerinde ders ekleme,
bırakma ve şube değişikliğini danışmanı ile birlikte yapar ve imzalanmış
ders kayıt onayını alır.
(10) Ağırlıklı Genel Not Ortalamasını (AGNO)
yükseltmek isteyen öğrenciler daha önce aldıkları ve başarılı oldukları
dersleri o derslerin verildiği yarıyılda tekrarlayabilirler. Ancak, bu
durumda öğrencilerin derse kayıt yaptırmaları şarttır. Tekrar edilecek
dersin, ders izlencesinde belirtilen ders değerlendirme şartlarını yerine
getirmek zorundadır. Tekrarlanan derste önceki not ne olursa olsun alınan
en son not geçerlidir. Başarısızlık halinde ilgili dersi döneminde
tekrarlamak zorundadırlar.
(11) İkinci öğretimi bulunan bölümlerde, ders
çakışması halinde; öğrenci normal öğretimde ise ikinci öğretimden, ikinci
öğretimde ise normal öğretimden çakışan dersleri ile aynı ismi taşıyan en
fazla üç dersi ders ekleme ve bırakma süresi içinde danışmanın onayı ile
alabilir.
(12) Öğrenci, dersi verildiği yarıyılda almak
zorundadır. Ancak ön koşullu derslerin alınabilmesi için başarılması
zorunlu olan dersler, ilgili birimlerin yönetim kurulu kararıyla farklı
dönemlerde de açılabilir.
(13) Derslerin okutulacağı yarıyıllar ile bu
yarıyıllarda en az alınması gereken seçmeli ders sayısı ve/veya AKTS’si, ilgili birim kurulunca eğitim-öğretim
programlarında belirtilir. Seçmeli bir dersin açılabilmesi için en az beş
öğrencinin o derse kayıt yaptırması gerekmektedir. Ancak bu sayı ilgili
birimlerin Yönetim Kurulu Kararı ile arttırılabilir. (Özel yetenek sınavı
ile kayıt yaptıran öğrencilerin seçmiş oldukları seçmeli derslerde bu sayı
aranmaz).
(14) Dersin, kaydolan öğrenci sayısının
yetersizliği veya başka nedenlerle açılmaması durumunda; ders ekleme
çıkarma dönemini izleyen hafta içinde kaydı iptal edilen öğrencilerin açık
bulunan seçmeli derslere kaydı, öğrenci danışmanının önerisi ile birim
yönetim kurulu tarafından yapılır.
(15) Seçmeli dersler veya sonradan programdan
çıkarılan derslerin yerine danışmanın önerisi ve ilgili birimin yönetim
kurulu kararı ile uygun görülen dersler alınabilir.
(16) Öğrencilere yarıyıl kaydı ve ders alma başta
olmak üzere eğitim-öğretim konularında karşılaşacakları sorunların
çözümünde yardımcı olmak üzere, bölüm başkanlıklarının önerisi dikkate
alınarak birim yönetim kurulunca, ilgili bölümün öğretim elemanları
arasından akademik danışmanlar görevlendirilir.
(17) Akademik danışmanların görevlerine ilişkin
esaslar Senato tarafından belirlenir.
Ders
muafiyetleri ve intibak
MADDE 18
– (1) Birimlerdeki programlardan
birine yeni kayıt yaptıran öğrenciler, daha önce kayıtlı bulundukları
yükseköğretim kurumunda başarmış oldukları dersler için intibak ve muafiyet
talebinde bulunabilirler. İntibaklar ve ders muafiyeti ile ilgili esaslar
Senato tarafından belirlenir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Derslere Devam
ve Sınavlar
Derslere
devam
MADDE 19
– (1) Öğrencilerin derslere devam
zorunluluğu, her yarıyıl için en az %70, tamamen uygulamalı ders saatinden
oluşan derslerde en az %80 olmak zorundadır.
(2) Sağlık raporu derslere devam yükümlülüğünü
kaldırmaz. Öğrenciler, ilgili kurullarca kabul edilen sağlık raporlarının
kapsadığı süreler içinde de devamsız sayılırlar ve bu süre içinde hiçbir
derse ve sınavlara giremezler.
(3) Öğrenci, süresi içinde ve usulüne uygun olarak
kaydolmadığı derslere devam edemez ve bu derslerin sınavlarına giremez.
(4) Öğrencilerin derse devam durumları dersi veren
öğretim elemanı tarafından izlenir. Öğrencilerin dönem
içi değerlendirmeleri seminer, uygulama, klinik uygulama, klinik çalışması,
atölye çalışması, laboratuvar çalışması ve
inceleme, araştırma gezisi, ödev, bireysel çalışma, meslekî beceri
uygulamaları, probleme dayalı öğretim, kanıta dayalı uygulamalar, iletişim
becerileri, sınava hazırlanma, alan çalışması, kütüphane çalışmaları,
mezuniyet/bitirme tezi, proje ve dönem sonundaki durumları, ilgili öğretim
elemanı tarafından söz konusu yarıyıl/yıl derslerinin son haftasında ilan
edilir. Derse devam zorunluluğunu yerine getirmeyen öğrenciler,
yıl/yarıyıl sonu sınavına giremezler.
(5) Üniversite tarafından bilim, kültür ve spor
faaliyetlerine katılmak üzere görevlendirilen öğrencilerin görevlendirildikleri
süreler ile ilgili yönetim kurulunca kabul edilen eğitim-öğretimi
ilgilendiren kurum dışı temsil süreleri, devam şartı dışında tutulur.
(6) 21/5/1986 tarihli ve
3289 sayılı Gençlik ve Spor Hizmetleri Kanununun 29 uncu maddesi uyarınca
Türkiye’yi uluslararası seviyede yurt içi ve yurt dışında temsil eden
öğrenciler için derslere devam koşulu aranmaz. Bu durumdaki öğrencilerin
ara sınav ve/veya yarıyıl/yılsonu sınav hakları saklıdır.
(7) Öğrencilerin daha önce devam koşulunu yerine
getirdikleri ve tekrar aldıkları dersin sınavlarına katılmaları gerekir. Bu
dersler için devam zorunluluğu aranmaz. Sadece uygulamadan oluşan
derslerden devam koşulunu sağladıkları halde başarısız olan öğrenciler,
uygulamalara ve sınavlarına katılmak zorundadır.
(8) Teori ve uygulamadan oluşan derslerde devam
koşulunu sağladıkları halde yapılan uygulama sınavında başarısız olan
öğrenciler, bu derse yeniden kayıt yaptırdıklarında derse ve uygulamalara
devam etmek, verilecek ödev ve projeleri hazırlamak ve ara sınavlara
katılmak zorundadırlar.
(9) Öğrencilerin devam durumları, dersi veren
öğretim elemanı tarafından öğrenciden alınan imza ile takip edilir.
Sınavlar
MADDE 20
– (1) Sınavlar; ara sınav, dönem
sonu sınavı, muafiyet sınavı, kısa süreli sınavlar, mazeret sınavı ve
bütünleme sınavıdır. İlgili yönetim kurullarının kararı ile bu sınavlar
yazılı, uygulamalı veya sözlü olarak yapılabilir. Ayrıca Senato tarafından
belirlenen farklı sınav uygulamaları da yapılabilir.
(2) Her yarıyılda, dönem içinde biri ara sınav
olmak üzere en az iki sınav ile bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Yapılacak
olan dönem içi sınav sayısı ve değerlendirme oranı ve sınav tarihleri
dersin öğretim elemanı tarafından ders izlence formunda belirtilir ve
ilgili yönetim kurulları tarafından karara bağlanır.
(3) Bitirme projesi, bitirme ödevi, dönem projesi,
staj, saha çalışması, sunum, laboratuvar,
uygulama ve benzeri derslerde birim kurulu kararı ile ara sınav ve/veya
yarıyıl sonu sınavı şartı aranmayabilir. Bu derslerde yarıyıl harf notu,
öğrencinin yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak verilebilir.
(4) Yarıyıl içindeki ara sınav tarihleri,
bölüm/program başkanlıklarınca veya akademik birimler tarafından yarıyılın
ilk ayı içinde ilan edilir. Ara sınav tarihlerindeki değişiklikler, bölüm
başkanının onayı ve ilgili yönetim kurulları tarafından karara bağlanır.
(5) Bir öğrencinin yarıyıl sonu sınavına
girebilmesi için dönem içi devam şartını yerine getirmiş olması zorunludur.
(6) Gerek görüldüğünde sınavlar, bölüm/program
kurulunun teklifi ve ilgili yönetim kurulunun kararı ile cumartesi ve/veya
pazar günleri de yapılabilir.
(7) Hakkında açılan disiplin soruşturması sonucunda
herhangi bir sınavda kopya çektiği, kopyaya teşebbüs veya yardım ettiği
tespit edilen öğrencinin sınavı geçersiz sayılır ve o sınav için sıfır ham
notu verilir.
(8) Yıl/yarıyıl sonu ve bütünleme sınavlarının gün
ve saatleri akademik takvimde belirtilen tarihlerde, ilgili akademik
birimler tarafından düzenlenerek sınavlardan en az onbeş
gün önce ilan edilir.
(9) Mazeret sınavı, ilgili yönetim kurulunca kabul
edilen haklı ve geçerli bir sebeple sınavlara katılmayan öğrenciler için
açılan sınavdır. Öğrenci, mazeretinin bitimini takip eden üç iş günü içinde
ilgili akademik birime dilekçe ile müracaat etmelidir. Mazeret sınav hakkı,
sadece ara sınavlar için verilir. Mazeret sınavı, dönem sonu sınavları
başlamadan yapılır. Mazeret sınavı ile ilgili esaslar Senato tarafından
belirlenir.
(10) Mezuniyeti için azami
öğrenim süresini kullanmamış öğrencilerden, devam şartını yerine getirip en
fazla iki dersten başarısız olan veya mezuniyeti için AGNO’sunun
en az 2,00 olma şartı hariç tüm gerekleri yerine getirmiş en fazla iki
dersten başarısız olan öğrencilere; bu sınav sonucu alacağı notun
katkısıyla AGNO’sunu en az 2,00 düzeyine
çekebilecek durumda olması koşuluyla, iki ders sınavına girebilirler. İki ders sınavında başarılı olmak için en az (CC)
harf notu almış olmak gerekir. İki ders sınavının uygulanmasına ilişkin
esaslar Senato tarafından belirlenir.
(11) Bütünleme sınavlarının yapılıp yapılmayacağı
Senato tarafından belirlenir.
(12) Her türlü sınav evrakı, sınava giriş
tarihinden itibaren iki yıl süre ile ilgili akademik birimin belirleyeceği
yöntemle akademik birim tarafından saklanır.
(13) Sınavlara kablolu ve kablosuz iletişim
araçları ile girilemez. Sınavlar ilgili birimler tarafından elektronik
cihazlarla kayıt altına alınabilir.
ALTINCI BÖLÜM
Ders Başarı
Durumu, Notlarda Maddi Hata ve Not Ortalaması Hesaplaması
Dersin
harf notu
MADDE 21
– (1) Bir dersteki başarı durumu
yarıyıl sonu harf notu ile belirlenir. Öğrencinin bir dersten aldığı harf
notu, o derste yaptığı yarıyıl içi çalışmalar (ara sınavlar, ödevler,
uygulama gibi) ve yarıyıl sonu sınavında aldığı notlar birlikte değerlendirilerek
elde edilir.
(2) Yarıyıl/yıl içi çalışmaları, ölçme ve
değerlendirme faaliyetlerinin toplam oranı %50 ile %70 aralığında
hesaplanır. Kalan oran yarıyıl/yıl sonu sınavının
oranı olarak belirlenir.
(3) Bitirme tezi, bitirme projesi, bitirme ödevi,
staj, saha çalışması, laboratuvar, tez, proje
çalışması, sunum ve benzeri dersler ile entegre
sistemdeki derslerde birim kurulu kararı ve Senatonun onayıyla ara sınav
ve/veya yarıyıl/yıl sonu sınavı uygulanması şartı aranmaz ve
değerlendirmeler %0 ile %100 aralığında hesaplanır.
(4) Uzaktan öğretim yöntemi ile verilen derslerde,
gözetimsiz yapılan ölçme değerlendirme faaliyetlerinin genel başarıya
etkisi %20, yarıyıl/yıl sonu sınavının etkisi
%80’dir.
(5) Yarıyıl/yıl içi değerlendirme ağırlığı, ilgili
öğretim elemanı tarafından ders izlence formunda belirtilir.
(6) Öğrencinin bir dersteki başarısı, bağıl
değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl
içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavında aldığı not
birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde
bulundurularak saptanır. Bağıl değerlendirme sistemi ile ilgili usul ve
esaslar Senato tarafından belirlenir.
(7) Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile
belirlenir. Başarı notu harflerinin anlamları şunlardır:
a) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC)
ve (DD) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten (FF), (FD) ve (FZ) notunu alan
öğrenci o dersten başarısız sayılır.
(8) Başarı notlarının ifade ettikleri başarı
dereceleri ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:
Başarı Notu Katsayı
AA 4.00
BA 3.50
BB 3.00
CB 2.50
CC 2.00
DC 1.50
DD 1.00
FD 0.50
FF 0.00
FZ 0.00
(9) Tıp Fakültesi ve Diş Hekimliği Fakültesinde
harfli notlar, başarı notu, değerlendirme, not aralıkları ve öğrenci
başarısıyla ilgili diğer hususlar Senato tarafından belirlenir.
Ağırlıklı
Genel Not Ortalaması
MADDE 22
– (1) Öğrencilerin başarı durumu
her yarıyıl/yıl sonunda Öğrenci İşleri Dairesi
Başkanlığı tarafından, Ağırlıklı Genel Not Ortalamaları hesaplanarak
belirlenir. Öğrencinin bir dersten elde ettiği ağırlıklı puan, o dersin
AKTS değeri ile aldığı harf notu katsayısının çarpımından elde edilir.
(2) Ağırlıklı genel not ortalaması, öğrencinin
öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan
ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin AKTS toplamına bölünmesi
ile bulunur. Elde edilen ağırlıklı genel not ortalaması, virgülden sonra
iki hane olmak üzere gösterilir.
Gözetim
listesi
MADDE 23
– (1) Aşağıda gösterilen
öğrenciler gözetim listesine alınır:
a) Birinci sınıfta olup herhangi bir yarıyıl
sonunda ağırlıklı genel not ortalamaları 1.70’in altında olan öğrenciler,
b) İkinci sınıfta olup herhangi bir yarıyıl sonunda
ağırlıklı genel not ortalamaları 1.80’in altında olan öğrenciler,
c) Normal öğrenim süresi 2 yıl olan birimlerin son
sınıfında 2.00 altında olan öğrenciler,
ç) Üçüncü sınıfta olup herhangi bir yarıyıl sonunda
ağırlıklı genel not ortalamaları 1.90’ın altında olan öğrenciler,
d) Dördüncü ve beşinci sınıfta olup herhangi bir
yarıyıl sonunda ağırlıklı genel not ortalamaları 2.00’ın altında olan
öğrenciler.
(2) Gözetim listesine alınan öğrencilerin bir
yarıyıldaki ders yükü en fazla 24 AKTS’dir.
Gözetim listesinde iken ağırlıklı genel not ortalamalarını belirtilen
düzeylerin üzerine çıkartan öğrenciler normal statüde öğrenimlerine devam
ederler.
(3) Kayıtlı bulunulan yarıyıl sonu itibarıyla
ağırlıklı genel not ortalaması belirlenirken, alt yarıyıllardan alınamayan
dersler ağırlıklı not ortalamasına katılmaz.
Ders
başarı durumu
MADDE 24
– (1) Öğrencilerin her yarıyıl/yıl
başarı durumları Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından hesaplanarak
belirlenir.
(2) Devamsızlık nedeniyle başarısız notu (FZ);
derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen veya ders uygulamalarına
ilişkin koşulları yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere
verilir. (FZ) notu not ortalamaları hesabında hesaba katılır.
(3) Öğrencilerin başarı durumları bitirdikleri
yarıyıl/yılda almış oldukları derslere ait bulundukları döneme kadar almış
oldukları tüm dersler için “Ağırlıklı Genel Not Ortalaması” (AGNO) ile
izlenir. AGNO’nun hesaplanmasında AA’dan FZ’ye kadar verilen notlar esas alınır. AGNO tekrar
edilen derslerden alınan en son not göz önüne alınarak hesaplanır. Bütün
notlar öğrencinin not belgesine geçirilir.
(4) Öğrencinin mezun olabilmesi için programın
gerektirdiği tüm koşulları yerine getirerek, F kodlu derslerinin olmaması
ve AGNO’sunun en az 2.00 olması gereklidir.
(5) Bir dersten F kodlu not alan öğrenci bu dersi,
dersin açıldığı dönemde tekrar almak zorundadır.
(6) Bulunduğu yarıyılın/yılın bütün derslerini
alarak başarılı olmak kaydı ile o yarıyıl/yıl not ortalaması (YNO)
3.00-3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi, 3.50-4.00 arasında olan
öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi sayılır. Bu öğrencilerin listesi her
yarıyılın/yılın sonunda ilan edilir. Disiplin cezası alan öğrenciler, onur
öğrencisi veya yüksek onur öğrencisi sayılmaz ve ilan edilmez. Onur
öğrencisi veya yüksek onur öğrencisi olmaya hak kazananların belgeleri
ilgili yarıyılın/yılın sonunda verilir.
Notlarda
maddi hata
MADDE 25
– (1) Öğrenci İşleri Daire
Başkanlığı tarafından ilan edilen yarıyıl sonu harf notlarına ilişkin öğrencinin
itirazı ve düzeltme başvuruları beş iş günü içinde dersin verildiği ilgili
bölüm başkanlığına dilekçe ile yapılır.
(2) Harf notlarında maddi hata yapılmış olması
halinde ilgili öğretim elemanı düzeltmelere ilişkin belgelerle birlikte
dersin verildiği bölüm başkanlığına yazılı olarak başvurur. Düzeltme
işlemleri ilgili birim yönetim kurulu tarafından karara bağlanır.
(3) Harf notları ile ilgili maddi hataların izleyen
yarıyıl kayıt yenileme süresinin başına kadar düzeltilmiş olması gerekir.
(4) Öğrenciler öğretim elemanının not değerlendirme
yöntemine itirazda bulunamazlar.
YEDİNCİ BÖLÜM
İzinli Sayılma,
Haklı ve Geçerli Nedenler
İzinli
sayılma
MADDE 26
– (1) Öğrenciler, haklı ve geçerli
nedenlerle tekrar Üniversiteye dönmek üzere birimlerinin ilgili
kurullarının kararı ile izinli sayılabilirler. İzinli sayılma istekleri her
yarıyılın ilk on beş günü içinde yapılır. Ancak çok özel durumlarda
yapılacak başvurular, bu sürenin dışında olabilir.
(2) İzinli sayılma isteği bir yarıyıldan az olamaz.
İki yıllık yüksekokullarda iki yarıyıla, fakülte ve dört yıllık
yüksekokullarda dört yarıyıla kadar kayıt dondurulabilir. Ancak uzun süreli
tedaviye ihtiyaç gösteren hastalıklar sebebiyle alınan sağlık raporları
değerlendirilerek, bu süreler iki katına çıkarılabilir.
(3) İlgili birim yönetim kurulunca kabul edilen
izinli sayılma süreleri, öğrenim süresinden sayılmaz.
Haklı ve
geçerli nedenler
MADDE 27
– (1) Öğrencilerin mazeretli veya
izinli sayılması için haklı ve geçerli nedenler aşağıda sıralanmıştır:
a) Öğrencinin, sağlık kuruluşlarınca verilen sağlık
raporuyla belgelenmiş sağlıkla ilgili mazeretinin olması,
b) 2547 sayılı Kanun hükümlerine göre öğretimin
aksaması sonucunu doğuracak olaylar dolayısıyla öğrenime YÖK kararı ile ara
verilmesi,
c) Mahallin en büyük mülki amirince verilecek bir
belge ile belgelenmiş olması şartıyla, doğal afetler nedeniyle öğrencinin
öğrenimine ara vermek zorunda kalmış olması,
ç) Birinci derecede yakınlarının ağır hastalığı
halinde, bakacak başka kimsenin bulunmaması nedeniyle, öğrencinin
öğrenimine ara vermek zorunda olduğunu belgelemesi,
d) Öğrencinin ekonomik nedenlerle eğitim ve
öğretimine ara vermek zorunda olduğunu belgelemesi,
e) Hüküm muhtevası ve sonuçları bakımından, tabi
olduğu ilgili mevzuat hükümlerine göre öğrencinin, öğrencilik sıfatını
kaldırmayan veya ihracını gerektirmeyen mahkûmiyet hali,
f) Öğrencinin hangi sıfatta bulunursa bulunsun,
tecil hakkını kaybetmesi veya tecilinin kaldırılması nedeniyle askere
alınması,
g) Öğrencinin tutukluluk hali,
ğ) Öğrencinin, eğitim ve öğretimine katkıda
bulunacak, en çok bir yıl süreli ve belgelenmiş üniversite dışı burs, staj
veya araştırma imkânına sahip olması,
h) İlgili birim yönetim kurulunun haklı ve geçerli
kabul edeceği diğer nedenler ile öğrencinin Rektörlükçe izinli sayılması.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Mezuniyet, Diploma, Diploma Eki, Katkı
Payları-Öğrenim Ücretleri,
Kayıt Silme, Sildirme, İlişik Kesme, Ayrılma,
Disiplin İşlemleri ve
Tebligata
İlişkin Esaslar
Mezuniyet,
diploma ve diploma eki
MADDE 28
– (1) Diploma ve mezuniyet
belgelerine yazılacak mezuniyet tarihi öğrencilerin öğrenimlerini
tamamladığı en son tarih olan, Senato tarafından kabul edilen akademik
takvimde belirtilen yarıyıl/yıl sonu sınav
haftasının son gününü takip eden ilk iş günü veya yaz
dönemi/bütünleme/mezuniyete iki ders sınavı/ek sınav haftasının son gününü
takip eden ilk iş günü veya stajın son günüdür.
(2) Derece ile mezun olan öğrenciler, Senato
tarafından belirlenen esaslara göre tespit edilir.
(3) Önlisans ve lisans diploması
verilebilmesi için, öğrencinin, eğitim-öğretim programında planlanan
dersleri başarı ile tamamlamış ve en az 2.00 ağırlıklı genel not
ortalamasını sağlamış olması gerekir.
(4) Öğrencilere verilecek diplomalar ve diploma eki
Senato tarafından belirlenen esaslara göre düzenlenir.
Katkı
payları ve ikinci öğretim ücretleri
MADDE 29
– (1) 2547 sayılı Kanunun 46 ncı maddesi ve Cumhurbaşkanı kararları çerçevesinde
belirlenen katkı payları, öğrenim ücretleri ile diğer ücretler Üniversite
Yönetim Kurulu tarafından belirlenir.
Kayıt
silme, sildirme, ilişik kesme ve ayrılma
MADDE 30
– (1) Aşağıdaki hâllerde ilgili
yönetim kurulu kararıyla öğrencinin ilgili akademik birimle ilişiği
kesilir:
a) Öğrencinin, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci
Disiplin Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde çıkartılma cezası almış olması,
b) Şizofreni ve kalıcı yeti kaybına neden olan
diğer psikolojik bozukluklar nedeniyle tüm öğrenim süresi içinde
devamsızlığı iki yılı aşan öğrencilerden durumlarının sağlık kurulu
raporuyla belgelenmesi koşulu ile öğrenimlerine devam edemeyeceklerine
ilgili akademik birimin yönetim kurulunca karar verilmiş olması,
c) Kendi isteği ile kaydını sildirmiş olması.
(2) 2547 sayılı Kanunun 44 üncü maddesi hükümleri
çerçevesinde belirtilen süreler içerisinde devam ve başarı şartlarını
yerine getiremeyen öğrencilerin Üniversite ile ilişiği kesilir.
(3) Üniversiteden yatay geçiş yolu ve diğer
yöntemlerle ayrılanların dosya muhteviyatı, YÖK Başkanlığınca belirlenen
esaslar çerçevesinde ilgili birime gönderilir.
(4) Katkı payı ve/veya öğrenim ücreti taksitini
yatırmış oldukları yarıyılın eğitim ve öğretimi başladıktan sonra
Üniversiteden ayrılan, çıkarılan, kaydı silinen veya mezun olanların o
yarıyılla ilgili yatırdığı katkı payı ve/veya öğrenim ücreti iade edilmez.
(5) Üniversiteden ilişik kesilmesiyle ilgili usul
ve esaslar Senato tarafından belirlenir.
Disiplin
işlemleri
MADDE 31
– (1) Öğrencilerin disiplin
işlemleri, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine
göre yürütülür.
Tebligat
ve adres bildirme
MADDE 32
– (1) Öğrencinin Adrese Dayalı
Nüfus Kayıt Sisteminde yer alan adresi, tebligat adresidir. Her türlü
tebligat bu adrese posta aracılığı ile iadeli ve taahhütlü olarak yapılmak
ve ilgili birimde ilan edilmek suretiyle tamamlanmış sayılır.
(2) Adresi değişen öğrenciler, bunu kayıtlı olduğu
akademik birime altı hafta içinde yazılı olarak bildirmek zorundadır.
Bildirimde bulunmayan veya yanlış ya da eksik adres bildiren öğrenciler,
akademik birimlerince mevcut adreslerine tebligat yapılması hâlinde, kendilerine
tebligat yapılmadığını iddia edemezler.
(3) Öğrenciler, Üniversite tarafından sağlanan veya
kendilerinin bildirdikleri e-posta adresine gönderilen iletileri izlemekle
yükümlüdür.
DOKUZUNCU BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Hüküm
bulunmayan hâller
MADDE 33
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hâllerde, ilgili mevzuat hükümleri ile Senato kararları
uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 34
– (1) 25/7/2004
tarihli ve 25533 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Harran Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
yürürlükten kaldırılmıştır.
Mevcut
öğrencilerin tabi olacağı mevzuat
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin
yürürlüğe girmesinden önce Üniversiteye kayıt yaptırmış öğrenciler hakkında
tabi oldukları önceki mevzuat hükümleri uygulanmaya devam eder. Fakat bu
öğrencilerin talep etmeleri durumunda haklarında bu Yönetmelik hükümleri
uygulanır.
Yürürlük
MADDE 35
– (1) Bu Yönetmelik 2019-2020
eğitim-öğretim yılı güz yarıyılı başından itibaren geçerli olmak üzere
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 36
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Harran Üniversitesi Rektörü yürütür.
|